۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 3019
کد خبر: 83474461
T T
۰ نفر
راکعی: اصلاح‌طلبان شدیداً مشغول فعالیت‌های انتخاباتی‌اند

تهران- ایرناپلاس- یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره انفعال و جریان اصلاحات در ایام نزدیک به انتخابات مجلس می‌گوید با تغییر سازوکار در شورای عالی سیاست‌گذاری به جبهه و تغییر هیئت رئیسه آن، فعالیت‌های انتخاباتی و جلسات با حضور دبیران کل احزاب شاخص یا نمایندگان آنها به شکل منظم، برگزار و کارگروه‌ها شدیداً فعال‌اند.

فاطمه راکعی، دبیرکل مجمع زنان نواندیش مسلمان در پاسخ به اینکه علی‌رغم نزدیکی به ایام انتخابات مجلس یازدهم به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان به شکل جدی وارد عرصه فعالیت نشده‌اند، به ایرناپلاس می‌گوید: مهم آن است که ما به این موضوع اعتقاد داریم احزاب باید نقش پررنگی در انتخابات ایفا کنند، کارها به شکل منظم و با شاخص صورت گیرد.

وی درباره وضعیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان توضیح می‌دهد: ما معتقدیم برای تصمیم‌گیری‌های کلان در کشور باید به خرد جمعی اتکا کنیم، در گذشته شورای عالی این روش‌ها را آغاز کرده است. اینکه یک نهاد فراگیر در ایام انتخابات بتواند به شکل منظم تشکیل جلسه دهد و متکی به عقل جمعی باشد، اتفاق خوبی بود. البته در دور گذشته اشکالاتی به آن وارد بود؛ بعضی افراد از درون جبهه اصلاحات بیرون رفتند و متأسفانه این مسئله نیز برجسته شد. اصل تشکیل این نهاد درست است، اما روش‌ها باید اصلاح شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه تغییر عنوان شورا و عدم حضور برخی چهره‌ها در جلسات آن به معنای تغییر سازوکار انتخاباتی اصلاح‌طلبان است یا نه، تأکید می‌کند: شورای سیاست‌گذاری منتفی نشده است، نام آن باید به جبهه یا ائتلاف تغییر می‌کرد که به جبهه تغییر نام داد. درواقع ساختار همان احزاب هستند، اما با توجه به مصوبه وزارت کشور تغییر نام داد و شورای سیاست‌گذاری در چارچوب آن فعالیت می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: شاکله همان است، کارگروه‌های شورا به‌شدت فعال و در حال سیاست‌گذاری برای انتخابات از زوایای مختلف‌اند. این تغییر نام نشان می‌دهد ما اصلاح‌طلبان به دنبال کار و فعالیت جبهه‌ای هستیم؛ یعنی اگر جبهه اصلاحات شخصیت‌هایی را می‌شناسند که سوابق و کارنامه‌شان با معیارها و شاخص‌های اصلاح‌طلبان چون تخصص، تجربه، پاسخگویی در برابر مردم و جبهه، صداقت و فعالیت جبهه‌ای تطابق دارد، باید انتخاب و نامزد شوند. در چنین شرایطی هیچ‌یک از احزاب نمی‌توانند با افراد مخالفت کنند و آنها نیز  همراهی خواهند کرد. خوشبختانه با تغییر سازوکار در شورای عالی سیاست‌گذاری و هیئت رئیسه زمینه این فعالیت‌ها را فراهم کردند و فعالیت‌های انتخاباتی با حضور احزاب شاخص به شکل منظم پیش می‌رود.

تنها شش ماه تا برگزاری انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه باقی‌مانده است؛ اما تاکنون موتور سیاسیون گرم نشده و نه‌تنها خبری از سازوکار واحد و منسجم اصلاح‌طلبی برای حضور در این انتخابات منتشر نشده است، صرفا شاهد اظهارنظرهای فردی برخی چهره‌های این جریان بوده‌ایم.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.